På vej hen til og ankommet på bondegården.
Ja, den er jo nu også sød den lille kalv.
Tja, nogle steder stank det mere end andre steder.
Mælkmaskinen eller som nogle af børnene kaldte den "mælkeroboteren".
De var godt nok vilde de høns, de var nok lidt forskrækket over alle de børn, der stod og kiggede og fodrede dem med salatblade.
I hensyn til det diaktiske forløb har jeg i forvejen snakket med børnene om bondegården og det har været helt urtoligt, hvor meget de kunne huske og har lært efter at 1-2 uger var gået. Forløbet startede jo med melorm, så kom bondegårdturen og jeg sluttede med en afsluttende snak om årstiderne og om alle de andre ting vi havde oplevet. Vi har tegnet mælk, æg, mel produktionen op i en kreds, ligesom melorm udviklingen og årstiderne. De har gennem forløbet tegnet/malet billeder og de har beskrevet og fortalt hvad de i forvejen ved og hvad de har lært. Forløbet er dokumenteret i deres mapper, så de har noget at vise frem, noget de kan være stolt af. I alt varede forløbet 4 uger, hvor vi hver uge har beskæftigt os med naturkredsløb.
Som nævnt i melorm projekt grp.1, kan der læses mere om det her i min didaktikopgave.
Hej Nichole
SvarSletSpændende projekt - har I prøvet at lave noget af mælken - smør, yoghurt...?
Vh Ida
Nej, på den ene side var der ikke tid til det og på den anden side ikke helt lovligt, efter de tyske paragrafer, p.g.a. mælken, sådan uden at den er blevet behandlet.
SvarSlet